money money money - Reisverslag uit Renmark, Australië van geriethaenjakoba - WaarBenJij.nu money money money - Reisverslag uit Renmark, Australië van geriethaenjakoba - WaarBenJij.nu

money money money

02 September 2014 | Australië, Renmark

Daar zijn we weer!
Als eerste een leuk feitje; gister waren we alweer precies op de helft van ons mega avontuur hier.... tijd gaaat zo snel... zucht

Helemaal uitgehongerd kwamen we aan in Adelaide, want we waren vergeten dat we vlogen met een super zuunige vliegmaatschapij. Gelukkig stond daar Andris op ons te wachten en zijn we even langs de hungy jacks gesjeesd. De volgende dag met ze mee naar de kerk en daarna met de familie gegeten en smiddags gezellig in t park getennist met de kids en op zoek geweest naar koalas, hebben er maar liefst 5 gezien en daarna nog een in de boom voor t huis! Na een heerlijke zelfgemaakte pizza en een paar potjes 'stap op' en Groningse memorie was het helaas alweer tijd voor afscheid. Andris bracht ons naar de afgesproken plek waar Peter onze toekomstige huisbaas ons op zou halen. Na wachten en wachten zijn we hem maar tegemoet gereden. Geweldig hoor die noworries mentaliteit, haha.
Na 3uur rijden kwamen we in Renmark aan. De volgende ochtend onze werkpas aangevraagd en de dag daarna mochten we aan de bak! De eerste 4 dagen we citroenen geplukt. Lekker dat buiten werken maar de stekels aan de bomen zijn minder leuk, algauw was er nog maar weinig over van onze handjes en eigenlijk ook van de rest van ons lichaam want t prikt en schaaft zoo door je kleren heen. Maar o wat waren ze onder de indruk van oms harde werken! En dat werd beloond, we mochten avocados plukken! Beter betaald en makkelijker werk en en en zonder stekels! Dus onze huid is inmiddels weer hersteld! Mooi wat geld verdiend voor de komende maanden! We hoeven dus nog niet naar huis! Haha.
Af en toe een keer een dagje vrij, renmark verkent en lekker genoten van t prachtige weer! Een dag was t zelfs 30graden! En dat is t begin van de lente hier!
Vandaag zomaar vrij en hebben de auto van Peter mee gehad naar Freeling, het dorp waar de favo serie van Jakoba is opgenomen! Mcleods daugthers! Erg erg leuk! Hele fijne dag gehad, weer nieuwe energie om nog precies 1 dag te werken! Vrijdag vertrekken we hier met onze zak geld en hebben dan tot 10 september om in Melbourne te komen, vanaf daar vliegen we naar Tasmanie!

Zo eerst maar weer....
Tot de volgende!

Zonnige groetjes uit Renmark !

• 02 September 2014 - 21:24

Gert:

Weer een mooi verslag van jullie! Hebben we ook een verhaal bij de foto's. Vandaag ook weer mooie foto's. Werk ze de laatste dag daar, en dan alvast een goede reis gewenst naar de volgende bestemming. Veel plezier. Groeten Opa & Oma en oom Gert