Laatste beetje Ausie - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van geriethaenjakoba - WaarBenJij.nu Laatste beetje Ausie - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van geriethaenjakoba - WaarBenJij.nu

Laatste beetje Ausie

26 September 2014 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Daaaar zijn we weer! Lang verhaal kort houden? nee dacht ik niet, hier komt het uitgebreide verslag van de afgelopen tijd.

Van Renmark naar Adelaide gegaan, leuke stad! Gezellig gehad. Drie daagse tour van Adelaide - Melbourne, via Great Ocean Road! gezellig met een kleine tour groep. Met de auto door het tijdsverschil (half uur) erg raar. onder andere veel gezien en geklauwtert door de Grampions, absoluut prachtige plek! Was de hooge klim wel waard! Kangoeroe burgers op de BBQ, en emu's die de burgers van je bord eten, hoe Australisch wil je het hebben? Great Ocean Road is echt prachtig! Veel stops gemaakt, natuurlijk bij de 12 apostels. daar zonsondergang gezien. In Melbourne zouden we even met de tram, nou doe ons maar een vliegtuig... pff wat is dat moeilijk zeg. Maaar t is weer gelukt!

Van Melbourne naar Tasmanie gevlogen.
In Launceston opgehaald door Egbert en Monica Kooistra! Lianne had al lekker voor ons gekookt. Gezellig bij gepraat en heerlijk geslapen in weer een ' normaal-goed-eigen-schoon-bed' zooo veel beter dan hostels! Weekje in Tasmanie geweest, veelste kort! maar toch heel blij dat we zijn geweest! Heel gastvrij ontvangen en ontzettend veel leuke gezellige mooie dingen gezien en gedaan. Tasmania zoo, Cinema, chairlift door 'The Gorge' ( waar Lianne haar portemonee naar beneden liet vallen in het water, oeps, haha Lianne If you read this: crazy, but in a good way! ) Indrukwekkende waterval gezien!!
Rond gereden in de auto richting het noorden, Devenport en andere plekken bezocht, Tasmanie is erg erg mooi! Nachtje met zn tweeen naar Coles Bay geweest in vakantie huisje! Prachtige wandeling gedaan naar wineglassbay, prachtig! Lekker nog stampot boerenkool met gehaktbal gehad! Bedankt lieve mensen voor een prachtige week!

Terug naar Sydney.

Naar Defqon 1 geweest! Geweldig! super mooie dag, met heel veel nederlanders. Bondi beach bezocht (van het programma bondi rescue ) Blue Mountains bezocht! 3 sisters natuurlijk gezien! een prachtige dag afgesloten met tea for two met scones. Echt genieten.
( zijn er nog andere woorden dan; mooi,prachtig,geweldig? )
Sydney eye tower walk gedaan! 235m hoog! Hoogste gebouw van Australie! Heel ver en mooi uitzicht over de stad en blue mountains en alles! en we hadden weer net geluk, want ook hier ging net de zon onder! Super!! Laatste dag in Sydney afgesloten met een surf les! En jaaaaaa hoor dat was echt heel leuk! Wat een ervaring!
Vroeg vroeg naar het vliegveld en daar zaten we dan in het vliegtuig op naar Auckland! Wel 2 uur later dan gepland. want toen wij ons plekje opzochten in het vliegtuig, werd er iemand onwel bij de bordinggate, en is overleden. Erg genoeg allemaal, helaas hadden wij een strakke planning met een tweede vlucht op die dag van Auckeland - Queenstown 2 uur na aankomst in Auckeland, maar omdat we dus ruim 2 uur vertraging hadden, misten we onze tweede vlucht.Door de strenge NZ controle en met weer een mooie stempel in ons paspoort erbij, moesten we een nieuwe vlucht regelen. Heel gedoe, moest allemaal telefonisch. Creditcard limit al bereikt dus konden niet meer een nieuwe vlucht betalen.. oeps oeps... gelukkig na een beetje stressen en een paar stukjes chocola kwam er een helder moment dat onze Australische bankpas ook werkt als creditcard (handig dat we dat nu pas weten, haha ) Vlucht kon geboekt worden! Helaas wel pas de volgende dag smorgens vroeg. Dat was dus een kort heel kort nachtje slapen op de macdonaldsbankjes op het vliegveld. Vandaag aangekomen in Queenstown, lekker de stad verkend en lekker gezellig gegeten! Wat is NZ prachtig! Nu al! Echte bergen (jan) met sneeuw op de toppen! Ziet er zooo mooi en indrukwekkend uit!
Over paar uurtjes worden we opgehaald door Frido en zullen we vanacht vast heeeel lekker slapen weer in een normaal bed!

Geen nieuwe planning, want we weten nog niks en we houden ons er vaak toch niet aan, haha. We houden jullie op de hoogte! Houden jullie ons ook op de hoogte?? Reacties zijn welkom! ;)

Tot snel
Cheeeeers!!

• 26 September 2014 - 11:59

Egbert:

Goef bezig dames! Geniet van de komende weken. Groetjes uit tasmania van de kooistraas

• 27 September 2014 - 13:42

Peter And Alice:

Wat een avontuur weer...Enjoy the rest of your holiday! Erg bedankt voor de leuke ansichtkaart :-)
    Groetjes van Peter, Alice and Evelyn