mislukte werkpoging dus 2week vakantie - Reisverslag uit Kelmscott, Australië van geriethaenjakoba - WaarBenJij.nu mislukte werkpoging dus 2week vakantie - Reisverslag uit Kelmscott, Australië van geriethaenjakoba - WaarBenJij.nu

mislukte werkpoging dus 2week vakantie

01 Augustus 2014 | Australië, Kelmscott

Op de werkplek aangekomen, bleken we te moeten werken voor kost en inwoning. Dus geen geld, helaas. Gelukkig wel een aardige nzder, waar we gezellige relaxte dagen op de boerderij hebben doorgebracht. We hadden onze eigen manderijnen bomen, en zo hebben we toch nog wat kunnen verdienen. Veel locals ontmoet in de plaatstelijke pub. Na veel gezelligheid toch besloten om iets anders te plannen. We hebben een busje gehuurd vanuit Perth en daarmee zijn we langs de westkust getrokken. Veel tussenstops gemaakt op de mooiste plekjes. oa Pink lake ( echt roze water! ) Kalbarri was absoluut super gaaf. door de natures window het allermooiste uitzicht. Veel geklommen en gelopen en een paar kangaroos ontmoet! De tocht naar dit national park was al een avontuur opzich, onverharde weg, en dat met ons busje. Zaten steeds te wachten op het moment dat de auto door de midden brak. maar gelukkig heeft ie ons uiteindelijk heel weer terug in Perth gebracht. Uren rijden zonder ook maar iets tegen te komen ( behalve platgereden kanga's ) dus ook geen tankstation, handig! niet dus... met alle geluk van de wereld hebben we het toch steeds gered! af en toe flink de remmen getest omdat er een kanga of een emu op de weg liep! In Money Mia een prachtige zonsopgang gezien! toen de zon op was kwamen de dolfijnen! lekker in het water ( KOUD ) en de dolfijnen zwemmen je nog niet niet ondersteboven! heel gaaf!
vlak boven Perth zijn we naar een park geweest, daar hebben we alle most see animals van australie gezien en ...... tussen de kangaroes gehuppeld! heel gaaf! wombat,koala's enz. geaaid!! Tussenstops oa in Frementle, Rockingham, Mandurah en Bunbury! Leuke stadjes! en de souvenirs tas word al aardig zwaarder... ;)
in Busselton de 1,8 km pier op en af afgewaaid, wat een wind! In Gracetown/Margaret River een wijntour gedaan. Heeeel gezellig, om 11uur am hadden we al 8soorten wijn geproeft... bij de lunch krododillenv en kangaroe vlees geproeft. Prima te doen! 'smiddags nog verschillende soorten bier en cocktails gehad en .... naar de CHOCOLADE fabriek geweest! hmmmm... prima dagje!
Savonds bij eigen gemaakt vuurtje de meegesmokkelde restjes en fles wijn gehad. Jaja echt kamperen.
Letterlijk in australie geweest! onder de grond in een cave. prachtige kristallen pegels! Zelfs onder de grond is Australie mooi! Rondom Walpole giganische bomen gezien, en een tree top walk gedaan. 40 meter boven de grond.In Albany de Natural bridge gezien, ruige zee en machtige grote golven tegen de rotsen zorgt voor de mooiste plaatjes! alleen zoo lastig te fotograferen. Duss kom en zie het zelf!:)
zoo dat was 4000km in twee weekjes! En maar een deuk erbij in de auto, toch netjes gedaan vinden we zelf.

Weer geweldig gehad en weer gastvrij ontvangen bij Peter and Alice in Perth! Morgen ( Zaterdag ) leveren we onze geweldige bus weer in en vliegen we naar Adelaide. Waar we een nieuwe poging doen om te gaan werken.
Tot de volgende!

Gerietha en Jakoba

• 01 Augustus 2014 - 15:23

Mariette :

wow, wat een verhaal en de herinneringen drijven boven bij mij. The West: feels (a bit) like home!! Kalbarri, Monkey Mia, Gracetown (daar hebben Martin en ik elkaar ontmoet!!) Fremantle: we spent many great evenings there!! Super om te lezen en goed dat jullie dit avontuur aan gaan. Geniet nog met volle teugen!

• 01 Augustus 2014 - 15:54

Gert Ritsema:

Veel beleefd en gezien dus! We zijn nu al nieuwsgierig naar al die andere foto's. Veel plezier en werk ze! Als het lukt om werk te vinden. Groeten van opa en oma en oom Gert.

• 03 Augustus 2014 - 10:00

Sjoerd:

niet bepaald een straf wat jij daar allemaal doet. 12 wijn om 11:00; ik ben trots op je!